Viestintäalan yritys taitaa mattojen käytön brändäämisessä

Viestintäalan yrityksessä viestintä on toiminnan ytimessä ja näissä yrityksissä yleensä muistetaankin, että myös yrityksen toimitilojen pienet yksityiskohdat viestivät asiakkaille yrityksestä yllättävän paljon. Matot eivät tee suinkaan tässä asiassa poikkeusta, eikä ole ollenkaan se ja sama millaiset matot yrityksen tiloihin valitaan. Myös matto voi viestiä ja parhaimmillaan yrityksen toimitilojen matot voivatkin toimia jopa brändäämisen voimakkaana tukena!

Suosittu matto 200×300

Matto 200×300 cm on suosituin mattokoko kotien olohuoneissa. Tästä syystä matto 200×300 cm tuo yrityksen tiloihin kodikasta tunnelmaa ja saa asiakkaan tuntemaan olonsa kodikkaaksi. Tämän kokoluokan matto on juuri riittävän kokoinen kehystämään pienehköä huonetta ja koska tämä koko on niin suosittu vaihtoehto, ovat valikoimat erityisen suuret. Löydät tästä kokoluokasta myös monia Kelim-mattoja sekä muita itämaisia mattoja. Valitse matto 200×300 cm, kun tavoittelet kodikkuutta!

Matto brändiväreissä

Jos yrityksen toimitilojen mattojen halutaan toimia yrityksen brändäämisen tukena, kannattaa matot valita yrityksen brändiväreissä tai -värissä. Onneksi mattoja löytyy helposti monissa väreissä, etenkin, jos matot hankkii netistä suuresta mattoverkkokaupasta. Kun yrityksen brändivärit tai -väri näkyvät selkeästi jo yrityksen toimitiloissa, jäävät ne helposti yrityksen asiakkaiden ja sidosryhmien mieleen, ja helpottavat jatkossa yrityksen tunnistamista. Jopa pienen yrityksen on hyvä satsata brändäämiseen, sillä se vaikuttaa helposti yrityksen tulokseen. Brändin avulla yritys pyrkii nimittäin luomaan asiakkaidensa mielessä itsestään haluamansa kaltaisen mielikuvan – tai jopa tarinan. Tämä tarina voi auttaa sitä saamaan uskollisia asiakkaita, jotka ostavat erityisen mielellään juuri kyseisen yrityksen tuotteita tai palveluita.

Matto tarinankertojana

Parhaimmillaan matto voi myös kertoa yrityksen tarinaa omalla pehmeällä, äänettömällä tavallaan, joka on kuitenkin yllättävän tehokas tapa. Esimerkiksi Turkin lomia myyvässä yrityksessä toimivat erityisen hyvin turkkilaistyyliset villamatot. Ne saavat asiakkaan ajatukset jo siirtymään upeaan lomaan Turkissa ja virittävät hänet sopivaan tunnelmaan ostopäätöksen tekemiseksi. Moni itämainen matto osuu vieläpä suosittuun matto 200×300 cm -kategoriaan, joten tällaiset matot ovat erityisen kodikas vaihtoehto pienehköön huoneeseen.

Matto ylellisyystuotteena

Maton avulla yrityksen tiloihin voidaan myös luoda pientä luksusta – ylellistä tunnelmaa, jota asiakas tulee juuri tästä yrityksestä hakemaan. Esimerkiksi kauneudenhoitoalan yrityksessä voidaan suosia tällaisia laadukkaita, ylellisiä mattoja, jotka korostavat sitä, että tässä yrityksessä asiakasta hemmotellaan päästä varpaisiin ja että nyt on tarjolla pientä arjen luksusta. Ylellisellä matolla voidaan myös luoda yrityksestä mielikuvaa menestyneenä ja vakavaraisena toimijana, jonka palveluihin asiakas voi rauhassa luottaa ja joista sen kannattaa jopa maksaa hieman tavallista enemmän.

Matto rauhoittajana

Joissakin tiloissa asiakas saattaa kaivata pientä rauhoittelua. Tällaisia tiloja voivat olla esimerkiksi hammaslääkäriaseman tai lapsettomuusklinikan odotustilat. Rauhallisen väriset matot toimivat erityisen hyvin tällaisissa tiloissa, sillä ne saavat asiakkaan rentoutumaan ennen lääkärikäyntiä. Rauhallisin mielin käynti sujuu tavallista paremmin ja asiakaskokemus voi olla erityisen hyvä!

Leave a Reply