Kommunikaatio on yritystoiminnan avain – rahoita se yrityslainalla

Yrityksiä ei olisi ilman ihmisiä – kuluttajat tekevät yritykseltä hankintoja omiin tarpeisiinsa ja yritys vastaa siihen kysyntään, jonka kuluttajat sille asettavat. Koska yritysten koko olemassaolo riippuu kuluttajista, on ensiarvoisen tärkeää, että yrittäjien ja kuluttajien välistä kommunikaatiokuilua kurotaan umpeen mahdollisimman hanakasti. Liian usein varsinkin suuret yritykset tuppaavat vetämään turhan koppavaa roolia, vaikka todellisuudessa asiakkaat arvostavat poikkeuksetta avoimuutta ja ystävällisyyttä myös yritysten taholta. Kun yrityksestä ja sen toiminnasta jää asiakkaalle hyvä mieli, palaa hän mielellään sen pariin myös uudelleen ja suosittelee sitä mielellään myös ystävilleen.

Yrityksillä kymmeniä tapoja kommunikaatioon

Yrityksillä on nykyisin jopa kymmeniä tapoja kommunikoida asiakkaidensa kanssa ja suuri kiitos tästä kuuluu digitalisaatiolle. Useat näistä keinoista ovat lisäksi yritykselle joko täysin ilmaisia tai sitten niin edullisia, että yrityslaina riittää kulujen kattamiseen oivasti. Yrityslainan tarkoitus on juurikin kattaa yrityksen välttämättömiä menoja, ja asiakastyytyväisyyden rakentaminen kuuluu ehdottomasti näihin. Mitä tyytyväisemmät asiakkaat, sen suurempi liikevaihto – nämä kaksi asiaa korreloivat suoraan toisiinsa ja asiakkaiden pitäminen tyytyväisenä onkin paras mahdollinen paikka sijoittaa yrityslainaa niin, että se maksaa taatusti itsensä moninkertaisesti takaisin. Jos haluat sijoittaa yrityslainasi asiakkaiden ja yrityksesi väliseen kommunikaatioon, annamme tässä artikkelissa hieman alempana vinkkejä siihen, kuinka tämä käy edullisesti ja tehokkaasti.

Yrityksen kommunikaatiokeinoja: poimi tästä itsellesi parhaat

1. Sosiaalinen media

On sanomattakin selvää, että nykypäivänä kaikkein paras väylä molemminpuoliseen keskusteluun niin yritykselle kuin kuluttajallekin on sosiaalinen media. Sosiaalinen media on verkosto, joka yhdistää kaikki maailman ihmiset saman katon alle ja mahdollistaa reaaliaikaisen viestinnän kenen tahansa kanssa. Ihmiset ovat jo valmiiksi sosiaalisessa mediassa – yrityksesi ei siis tarvitse maanitella heitä mihinkään, vaan voit jättää viestisi jo valmiiksi liikennöidyille kanaville tietäen, että ne tavoittavat parhaimmillaan jopa miljoonia silmäpareja. Mikä parasta, koska sosiaalinen media mahdollistaa vuorovaikutuksen, voit käydä keskustelua sähköisesti suoraan asiakkaiden kanssa ja antaa heille esimerkiksi avoimen väylän kysyä suoraan sinulta kysymyksiä yrityksesi liiketoiminnasta.

2. Lehtijulkaisut

Jos kaipaat väylää levittää viestiäsi mahdollisimman tehokkaasti joko paikallisesti tai tietyn harrastusporukan piireissä, on lehdessä julkaistava mainos oiva tapa saada viesti perille. Vaikka lehtijulkaisu ei itsessään avaa väylää kaksipuoliselle vuorovaikutukselle, voi lehti-ilmoitukseen liittää esimerkiksi sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron vuorovaikutuskanavan avaamiseksi. Näin asiakas voi ottaa sinuun suoraan yhteyttä ja keskustelu pysyy auki – asiakastyytyväisyys on taattu!

3. Tapahtumat

Jos olet vanhemman koulukunnan porukkaa ja arvostat internetin ihmeiden sijaan jutusteltua vanhanaikaisesti kasvokkain, ovat oman aihealueesi messut sinulle kaikkein paras tapa markkinoida liikeideaasi ja tutustua potentiaalisiin asiakkaisiin. Messujen hienous piilee siinä, että kun ne on tarkoitettu vain yhdelle harrastelijakunnalle, ovat kaikki kävijät automaattisesti kohderyhmääsi. Sinun ei siis tarvitse eritellä asiakkaitasi, vaan voit rohkeasti kaupata tuotettasi kaikille ja pitää keskustelua yllä halukkaiden kanssa. Tämä taatusti toimii, sillä kasvokkain myymisen myyntiprosentti on itseasiassa nettimyyntiä korkeampi!

4. Suoramarkkinointi

Onko yrityksesi saanut kerättyä vakuuttavan oloisen listan asiakkaiden yhteystietoja niin, että kommunikointi suoraan asiakkaille henkilökohtaisesti osoitetulla viestillä olisi mahdollista? Kokeile lähettää asiakkaillesi vaikka kustomoituja mainossähköposteja tai ihan perinteisiä kirjeitä kotiin – saatko aikaan yrityksellesi aivan uudenlaista huomiota vain siksi, että olet osoittanut asiakkaallesi henkilökohtaisesti huomiota ja tiedostanut hänet?

Leave a Reply